Brev:
Opbevaring af vælling og modermælkserstatning
25. april 2005
Alder:
6 mdr.
Opbevaring af vælling og modermælkserstatning
Hej Helen
Når vores datter skal sove kl. 19:30 får hun en flaske vælling på 200 ml. Nogle gange kan hun drikke 100 ml modermælkserstatning oveni.
Andre gange er hun ikke så sulten, når hun skal sove, og drikker kun eksempelvis 100 ml vælling. Når dette er sket, står jeg jo med 100 ml. vælling og de gange hvor det er sket, har jeg sat flasken i en termoboks, fordi jeg ved, at 15 minutter efter kan hun vågne og ville have flasken igen. Er dette ok?!? Jeg er blevet i tvivl, da jeg mener Nestle har sagt noget om, at man ikke må opbevare færdig vælling i for lang tid pga bakterier.
Hvis det er OK - hvor lang tid må der så gå, før hun får resten? Altså hvor lang tid må det eventuelt stå i termoboksen?
Hvis det slet ikke er OK, hvordan så med modermælkserstatning?!? Er det ok at varme en flaske og stille den i termoboks hvis man skal på tur, og så give vores datter den når den har stået 1 time i boksen?!?!
Kærlig hilsen
Lise